Новости Статьи Обучение Термины Компании Банковские металлы
Новости

Все новости >>>

 

Мнение профессионала
В шаге от доверия. Что изменится для клиентов на рынке страховых услуг

Если для европейцев страховать свое имущество, жизнь или здоровье так же естественно, как дышать, то в Украине ситуация другая. Доверять страховщикам граждане все еще не спешат, выбирая из всего разнообразия страховых услуг преимущественно медицинское или автострахование. Новый закон о страховании коренным образом меняет рынок страховых услуг. Какие перспективы он открывает для потребителей и станут ли украинцы больше доверять страховщикам?

Ольга Шумик: директор Департамента методологии регулирования деятельности небанковских финансовых учреждений НБУ
Правило успеха
"Легче следовать новой привычке, чем не следовать ей, дисциплинируйте себя"
Страхование

 


Мнение профессионала

Почему рынок криптовалют нужно стимулировать?
13.10.17

Сплеск активної цікавості до криптовалют протягом останні кількох місяців підняв важливу тему введення цього поняття у правове поле в Україні. Криптовалюти – відносно нова сфера діяльності, суть якої полягає в двох складових - це новітні технології і дуже високоризиковий спекулятивний інструмент. Але він точно буде розвиватися та впливати на світову економіку. Більшість урядів країн світу вже у процесі напрацювання власного ставлення до цього нового явища і нового ринку.

Низка держав вже планує отримати із цього
материалы в тему:
поєднання стратегічну вигоду, і Україна не має лишатися осторонь цього процесу. Приміром, Японія вже легалізувала криптовалюти, визнавши їх засобом платежу. Мета місцевої влади не стільки отримувати відрахування з усіх операцій, обмінників і бірж, скільки використовувати ці технології для зниження вартості всіх міжбанківських платежів. Тамтешній фінансовий регулятор разом із банківською асоціацією вже реалізовують такий пілотний проект на основі технології блокчейн.

Саме тому ми уважно вивчаємо ставлення урядів до криптовалют, підходи до захисту інвесторів, до розвитку технологічної складової процесу. Вважаю, що Україна зобов’язана уважно слідкувати за стрімкими змінами світу. Маємо не просто бути у тренді, ми зобов’язані прагнути потрапити у число лідерів, хоча би поки у окремих секторах. Тим більше, що ми маємо непоганий потенціал у IT-секторі.

Поки у нас ці операції "висять у повітрі". Натомість наростають ризики використання цього інструменту із шахрайською метою, відсутні будь-які механізми захисту некваліфікованих учасників ринку, немає обмежень для зловживань.

Національний банк вже висловив свою позицію із цього приводу. Наш підхід дозволяє максимально спростити входження криптовалют у наявне правове поле.

Зареєстрований мною напередодні законопроект 7183-1 носить назву "Про стимулювання ринку криптовалют та їх похідних в Україні". Ми свідомо виносимо саме таке формулювання в заголовок, аби підкреслити: держава не повинна зарегульовувати, а має підтримувати розвиток цього ринку. Водночас потрібно захистити простих людей.

Правовий статус

Вивчивши підходи різних країн до цього питання, ми побачили, що уряди і регулятори переважно не прагнуть "винайти велосипед", а все ж таки пристосовують регулювання криптовалют під своє вже існуюче та розвинуте законодавство (наприклад, в США – під регулювання ринку цінних паперів).

В Україні найбільш розвинутим і найбільш пристосованим для введення в правове поле криптовалют є законодавство про фінансові послуги. Для цього достатньо визнати криптовалюту саме фінансовим активом для цілей правового регулювання.

Також в Україні достатньо розвинуте законодавство, що регулює випуск та обіг деривативів (похідних інструментів). Таким чином, регуляторами ринку криптовалют можна визначити Нацкомфінпослуг в частині учасників ринку криптовалют та операцій на ньому та НКЦПФР – в частині випуску та обігу деривативів.

Засобом платежу їх визнати не дозволяє Конституція. Однак повна заборона чи маргіналізація в законодавчому полі цього ринку призведе лише до його тінізації.

Учасники ринку

Важливо означити і коло учасників ринку. Окрім регулятора, ми пропонуємо виділити щонайменше три типи учасників.

Перший – це фінансові установи (біржі), які дають можливість купувати-продавати, вести рахунки в криптовалютах, обмінювати валюти між собою тощо. Вони повинні будуть отримувати ліцензії на свою діяльність подібно до "звичайних" фінансових установ і нестимуть відповідальність за порушення ліцензійних умов. Важливо, що перед отриманням всіх фінансових послуг, що надаватимуться біржами, послуги користувач повинен буде підтвердити, що приймає на себе всі ризики.

Другий – криптоінвестори, тобто покупці криптовалюти, які мають необхідний досвід і кваліфікацію (юридичні та фізичні особи). Запровадження цієї категорії на першому етапі повністю вирішить питання захисту інвесторів (споживачів) через усвідомлення професійними учасниками ринку ризикованості таких операцій та захистить пересічних громадян України від можливих зловживань.

Останнім буде надано можливість стати частиною третьої категорії учасників ринку – "майнерів" або "видобувачів" криптовалют. Видобутими одиницями підприємець або звичайна фізособа отримає право розпоряджатися на свій розсуд без обмежень. Однак буде запроваджено відповідальність за "майнінг" із використанням потужностей третіх осіб без їхньої на те згоди. Тобто якщо хакери використали чужі комп’ютери без дозволу – вони мають жорстко штрафуватися.

Важливим пунктом є також наявність принципу невтручання держави в функціонування ринку: професійні учасники не відповідають за зобов'язаннями держави, а держава - за зобов'язаннями таких учасників ринку криптовалют. Всі операції на ринку криптовалют здійснюються їх учасниками на власний ризик. Це знімає питання будь-яких гарантій та компенсацій з боку держави у випадку непередбачуваних ситуацій.

Оподаткування

Окремим законопроектом буде запропоновано внесення змін до Податкового кодексу, що дасть змогу упорядкувати оподаткування ринку. Аби мінімізувати шахрайство та стимулювати учасників ринку до прозорих операцій, ми пропонуємо запровадити мінімальне, проте справедливе податкове навантаження.

Передусім, слід розділити три типи операцій – придбання криптовалюти як активу, придбання товарів, робіт, послуг за криптовалюту, а також зворотний обмін на гривні.

Придбання криптовалют повністю звільняється від оподаткування.

Придбання товару за криптовалюти – у частині купівлі-продажу товару оподатковується ПДВ за звичайними правилами.

При зворотній конвертації криптовалюти в гривню в будь-якому випадку утримується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 2% від суми в гривні. Це робить повністю неможливим та економічно невигідним "схеми" із використанням маніпуляцій з ціною криптовалют.

Оподаткування обмінних операцій учасників ринку, що надають послуги з криптообмінних операцій, буде здійснюватись за звичайними правилами.

Стимулювання

Ми вважаємо ринок криптовалют перспективною можливістю для розвитку в Україні інноваційної технологічної інфраструктури. Передовсім йдеться про технології блокчейн. Але переконані у необхідності стимулювання також "майнінгової" діяльності. Такі стимули пропонується застосовувати для суб’єктів підприємницької діяльності (запровадження окремого КВЕДу) шляхом:

  • а) встановлення пільгових тарифів на електроенергію (пільгові промислові тарифи в індустріальних парках та більш пільгові ніж існуючі нічні тарифи для "майнерів" із решти території України)
  • б) пільгового та максимально спрощеного оподаткування

При цьому законопроектом передбачені рамково і інші можливі форми стимулювання з посиланням на закон України "Про іноваційну діяльність".

Усі ці положення вочевидь є відправною точкою для великої дискусії про те, яким саме чином має відбуватися регулювання ринку криптовалют в Україні. Незважаючи на різні підходи, точно можна сказати, що ми повинні усіляко намагатися інтегрувати тут інноваційні технології і використовувати їх для зростання економіки, а не консервувати статус бананової республіки. Саме тому ми в Комітеті закликаємо усіх експертів долучитися до обговорення і вносити конструктивні пропозиції відносно даного законопроекту, а також інших документів, які будуть сприяти розвитку цього сектора і захисту інтересів всіх учасників процесу – від професіоналів до простих громадян.

Світ швидко змінюється. І ми зобов’язані швидко реагувати на ці зміни.

По матеріалам Обозреватель.


Сергей Рыбалка: Глава Комитета ВР по вопросам финансовой политики и банковской деятельности

Рекомендовать:



Если вы обнаружили ошибку на этой странице, выделите ее и нажмите Ctrl+Enter.
Темы
Финтех
Аграрная сфера
Чемпионат по страхованию
Страховые объединения
Интересное в страховании
Страхование жизни
Автострахование
Медицинское страхование
Страхование рисков
Агрострахование
Страхование имущества
Страхование туристов
Страхование и банки
Мошенничество в страховании
Пенсионные фонды
Обзор рынка страхования
Мнение профессионала
Интервью
Руководители: о личном
Подкасты
Исследование
Перестрахование
Страховые брокеры
Страховые компании
Слияния и поглощения компаний

Все темы >>>
Рассылка

Анонсы | Подкасты | Акции | Реклама | Песочница | Партнеры | О нас | Правовая информация

Страховой каталог INS.ORG.RU Rambler's Top100 Система Orphus
©2007-2024 TRISTAR.com.ua - твой финансовый навигатор!
© При полном или частичном использовании информации прямая гиперссылка на сайт TRISTAR.com.ua обязательна.