Новости Статьи Обучение Термины Компании Банковские металлы
Новости

Все новости >>>

 

Мнение профессионала
Два года закона о валюте: что сделано и чего ждать

Только представьте, два года назад, если бы вы захотели инвестировать, скажем, в акции Apple, вам нужно было бы получать лицензию. А максимальная сумма такой операции ограничивалась 50 тыс. евро в год.

Правило успеха
"Многие люди начинают заниматься своим здоровьем тогда, когда от него уже ничего не осталось"
Финансы

 


Нормативно-законодательная база
НБУ предоставил банкам рекомендации по обслуживанию клиентов из категории политически значимых лиц
11.03.21

Національний банк надав банкам рекомендації щодо обслуговування клієнтів із категорії національних PEP, або політично значущих осіб (Politically Exposed Persons).

Про це йдеться у листі НБУ банкам у відповідь на звернення громадян, які є українськими публічними діячами (одна з категорій PEPs).

Зокрема банки не повинні використовувати формальний підхід при роботі з національними політично значущими особами та мають відносити усіх без виключення таких PEPs до категорії клієнтів з високим рівнем ризику ділових відносин.

НБУ наголошує, що формальний підхід під час
материалы в тему:
08.02.22
НБУ в январе применил к трем банкам меры воздействия за нарушения в сфере финмониторинга и валютного законодательства

06.01.22
НБУ в декабре применил меры воздействия к двум банкам за нарушения в сфере фимониторинга

11.01.21
API-интерфейсы: ключ к улучшению качества обслуживания в страховании

17.02.22
НБУ: принятие закона "О страховании" - важный шаг к европейским стандартам

13.01.22
Страховщики могут быть финансовыми гарантами в сделках международных транзитных перевозок - НБУ
встановлення та підтримання ділових відносин із національними PEP не відповідає міжнародним стандартам і рекомендаціям у сфері фінансового моніторингу.

«Банкам не потрібно вимагати документи, що підтверджують джерела статків національних політично значущих осіб, якщо рівень ризику ділових відносин із таким клієнтом є низький, у банку немає підозри щодо відмивання коштів чи фінансування тероризму, а рахунки, що відкриті в банку, використовуються переважно для отримання заробітної плати, соціальних виплат або обсяг фінансових операцій за всіма рахунками національних PEP у банку не перевищує 200 тис. гривень за квартал», - прокоментував директор департаменту фінансового моніторингу Національного банку Олексій Бережний.

На думку НБУ, невиправдане обмеження банком доступу PEPs до фінпослуг може свідчити про неналежне виконання вимог закону про фінмоніторинг. Адже в новому законі про фінмоніторинг виключено норму про обов’язкове встановлення високого ризику ділових відносин стосовно PEPs.

Під час розроблення внутрішніх процедур із фінмоніторингу банки повинні використовувати ризик-орієнтований підхід. Так для встановлення джерел статків національних PEPs банку буде достатньо отримати інформацію від клієнта, проаналізувати інформацію, яка вже є в банку, та отримати інформацію з публічних джерел із надійною репутацією, якщо:

  • національний PEP обслуговувався в банку до набуття чинності законом про фінмоніторинг;
  • з моменту припинення виконання ним визначених публічних функцій пройшло не менше 12 місяців,
  • операції за рахунком є зрозумілими для банку, наприклад проводяться в межах отриманої заробітної плати, соціальних виплат;
  • PEP не проводить підозрілих фінансових операцій.

Можливими критеріями для встановлення банком високого ризику ділових відносин із PEP можуть бути:

  • використання корпоративних механізмів (юридичних осіб та інших утворень) або ланцюга посередників для приховування бенефіціарної власності;
  • використання членів сім’ї або пов’язаних осіб як законних власників активів PEP;
  • наявність доступу до державних активів, коштів та фінансових операцій із ними;
  • наявність контролю за дозвільними органами, які видають ліцензії та права концесії;
  • здійснення вирішального впливу на діяльність фінансової установи;
  • діяльність, пов’язана з державними закупівлями;
  • отримання готівкових коштів у великих обсягах тощо.

НБУ проводитиме поглиблений аналіз регулярної інформації, яку банки надають про PEPs. Зокрема, банки мають до 14 квітня 2021 року надати регулятору інформацію за I квартал про кількість PEPs, членів їхніх сімей, пов’язаних з ними осіб, а також про осіб, кінцевими бенефіціарами яких є політично значущі особи, члени їх сімей та пов’язані особи.

Ця інформація має відображатися з урахуванням попередньо здійсненої банками оцінки ризику проведення такими клієнтами фінансових операцій у банку. Формальне присвоєння рівня ризику може свідчити про неналежну організацію внутрішньобанківської системи фінмоніторингу банку та відповідно оцінюватиметься Нацбанком під час здійснення нагляду.

PEP - особи, що займають важливі державні посади, зокрема президенти країн, прем’єр-міністри, міністри та їхні заступники, депутати, політичні діячі вищих рангів, високопосадовці судової системи, правоохоронних органів, юстиції, оборони, керівництво центробанків тощо.

PEP в Україні діляться на такі категорії: національні публічні діячі, іноземні публічні діячі та публічні діячі міжнародних організацій. Вичерпний перелік посад можна знайти в законі «Про фінансовий моніторинг» (стаття 1).


finclub.net




Если вы обнаружили ошибку на этой странице, выделите ее и нажмите Ctrl+Enter.
Темы
Финансовые технологии
Экономика
Нормативно-законодательная база
Финансы
Депозиты
Кадровые перестановки
Обзор рынка
Банки
Рейтинг банков
События
Кредитные брокеры
Мошенничество
Потребительское кредитование
Акулы бизнеса
Финансовые пирамиды
Интересное в мире
Платежные системы
Пластиковые карты
Денежный перевод
Кредитные союзы

Все темы >>>
Рассылка

Анонсы | Подкасты | Акции | Реклама | Песочница | Партнеры | О нас | Правовая информация

Страховой каталог INS.ORG.RU Rambler's Top100 Система Orphus
©2007-2024 TRISTAR.com.ua - твой финансовый навигатор!
© При полном или частичном использовании информации прямая гиперссылка на сайт TRISTAR.com.ua обязательна.